SV: SV: SV: [Olug-list] SuSE 8.2 has trouble reading a second (NTFS) disk

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Sat, 26 Apr 2003 19:02:03 +0200

Jarle Bjørgeengen wrote:

> Hei igjen,
> du har tydeligvis ntfs driveren som en modul til den kjernen du kjører. Glem
> /proc/filesystems

> Katalogen hvor insmod kommandoen ligger. er kanskje ikke ikke i PATH'en din.
> På redhat ligger de i /sbin

> prøv å kjøre
> #/sbin/insmod ntfs

> Har du fire partisjoner med ntfs , må du mounte fire partisjone ja det er
> helt korrekt :-)

Skjønner det, men må de da mountes hver eneste gang jeg skal bruke
dem? Hvorfor var ikke dette nødvendig i SuSE 8.1, eller Mandrake 9.0
og 9.1? I alle disse kunne jeg lese hele NTFS-disken med alle
partisjonene uten vanskeligheter. Hvordan kan jeg gjenskape den
situasjonen?

Per Inge

Per Inge Oestmoen, Norway