[Olug-list] Endringar på lista? ikke f!

Siv Elisabeth Soland linux@soland.org
27 Apr 2003 21:38:59 +0200

lør, 2003-04-26 kl. 21:09 skrev Roy-Magne Mo:
> Hei,
>
> Ser at det er ein del folk som ikkje veit korleis ein postar på ei
> liste. Til slike folk kan ein gjere sette opp ei instruksjonsside om
> korleis ein postar, men det er ingen grunn til å sleppe dei til på lista
> før dei veit å skikke seg.

Det er ikke bare når kua har glemt at hu har vært kalv. Jeg skal ikke si
at jeg ikke irriterer meg av og til jeg også, på at folk quoter feil,
men "ingen grunn til å sleppe dei til på lista før dei veit å skikke
seg" synes jeg er et "jeg er bedre og tøffere enn dere nybegynnere, og
nybegynnere er skikkelig idioter"-utsagn. Og det synes jeg ikke er en
akseptabel måte å ønske folk velkommen til Linux-miljøet.

> Kanskje vi skal tenke på å mekke nokon rutiner som gjer:
> * unsubscribe automatisk folk som postar med SV:, ANG: osv
> * unsubscribe automatisk folk som postar med HTML

For å si det slik. Hvis det skjer så lenge jeg sitter som styremedlem i
olug, så sitter jeg ikke som styremedlem i Olug lenger. Olug er Oslo
Linux User Group. Ikke noen som helst supereksperter som skal peke nese
til de som kan og ikke kan, gi karakterer, eller være eksaminatorer.
Heller samle Linux-entusiaster, og prøve å lære av hverandre.

Man kan godt ha en side lett tilgjengelig på olug-sidene, om hvordan man
skal quote, svare på maillingliste. Men unsubscribing av folk vha script
er bare å drite i. Det er jeg totalt imot.

> Dette handlar kort og godt om å handheve netikette, og så lenge vi kan
> gjere dette rettferdig og rett fram med script - så synest eg vi bør sjå
> på å gjere det.

Det handler kort og godt om å få en uerfaren, og usikker Linux bruker
til å føle seg velkommen, og få lov til å feile. Ikke kaste dem tilbake
til djevel-os.

- Siv Elisabeth