[Olug-list] Regjeringen innkaller tilSPAM-idédugnad

Simen Gaure olug@gaure.no
Thu, 21 Aug 2003 10:16:30 +0200

ons, 20.08.2003 kl. 22.37 skrev Roy-Magne Mo:

> Har veldig vanskeleg for å sjå korleis denne adresserar spam, dei som
> sender ut spam betalar sjeldan for maskinressursane sine. Dei einaste eg
> kan sjå som kan tene på denne modellen, er prosessorprodusentane.

De betaler nok ikke, men de må ha maskinressurser. Idag kan man sende
svært mange spam på kort tid. Om hashcash var obligatorisk ville dette
begrenses betydelig.  Istedenfor å bruke 1/100 sekund på å sende en mail
vil man måtte bruke 10 eller 30 sekunder eller noe slikt.

> Om eit år har eg ein prosessor som er like kraftig som alle prosessoran=
> på olug-lista, det har dei også - kva då?

Så får man øke antall bits. Det er nok å ta av.

> Kva om eg skulle bygge ein ASIC som gjer denne jobben sinnsjukt fort?

Det blir dyrt, du klarer neppe å tjene det inn på spamming.
Å gjøre det *sinnsykt* fort er neppe mulig heller.

> [...]
> dei peerar med (enkelte vil meine at dei er det) - og stiller større og
> større krav til kontroll i eige nett, kan ein vere heldig og presse fra=
> ei større ansvarlegheit på nettet.
> Det betyr at ein er nødt til å innføre sertifisering og revisjon av
> ISPar. Men folk flest gir blaffen i kva ein ISP er og korfor skulle dei
> bry seg om sertifiseringar? Kanskje er det her ein kan bruke det
> offentlege?
>
> Vil Ola Nordmann betale 50 kr ekstra i mnd for ein ISP som har gode
> rutiner og kontroll? Ein bedriftskunde gjer det nok.

Jeg synes det er greit å sammenligne e-post med vanlig brevpost. Skulle
man ha sertifisering av hvem som kan putte post i postkassen? Det som
begrenser spam i vanlig brevpost er at man må frankere posten, det blir
rett og slett for dyrt med masseutsendelser hvor bare 0.1 promille
gidder å lese innholdet.  Slik vil hashcash også virke, uten noen som
helst negative konsekvenser for normale mennesker.