[Olug-list] Proftpd og automount.

Gaute Amundsen gaute@div.org
Sat, 23 Aug 2003 22:10:00 +0200

Hei.

Jeg har et oppsett her, hvor jeg automounter inn et par smb shares i
proftpd's filtre (chroot /pub). Ettersom det ikke ser ut til å være noen måte
å få disse sharene til å synes før de blir aksessert, så har jeg skjult dem i
en folder som heter /pub/.auto og symlinket til dem fra /pub/. Ser ut som
dette er den standard måten å gjøre det på, og det fungerer jo forsåvidt fint.
Det som irriterer meg er at jeg for mitt bare liv ikke kan finne en måte å
skjule .auto folderen i proftpd sine utlistinger, uten også å gjøre den
utilgjengelig.

Prøvd både "ShowDotFiles off" og  "LsDefaultOptions "-A"", i ymse
kombinasjoner, og en "<Directory .auto>HideUser.."

Hva skjer hvis jeg remounter sharen når den er mountet?
Ut i fra syslogen ser det for meg ut som automount bruker nettop "mount
--bind", så det aner meg at dette ikke er noen omveg rundt symlinks..

Brukt en lang kveld på dette og står fremdeles fast, så alle forslag er
velkommne.

Mvh.

Gaute Amundsen