[Olug-list] X og DISPLAY

Oystein Svartveit oystein@svartveit.net
Wed, 12 Feb 2003 23:19:58 +0100

Ole-Christian S. Hagenes wrote:

>Ein annen gang kansje, alt til sin tid ;)

Du får bare melde fra, så skal jeg se hva jeg kan gjøre

>Dette kan skyldes at i debian pr. default så lytter ikkje X på ein tcp
>port, men det er det einaste eg kan komme på i farten.

>Når det gjelder ssh så kan ssh forwarde X, men er er pr. default slått
>av i debian, får å slå det på i ssh serveren så må du endre
>X11Forwarding no til X11Forwarding yes i /etc/ssh/sshd_config. Når du så
>kobler til maskina med ssh så bruker du -X opsjonen, f.eks:
>ssh -X bruker@maskin

Takker. Nå er jeg oppe og kjører (skriver på laptoppen i dette øyeblikk :-)

Jeg trodde jeg hadde fixet det der, men jeg hadde bare ordnet det på klient-
siden. og ikke på server-siden. Glitrende.

.øs
(Lykkelig linuxbruker - enn så lenge :-)

PS: hvis det er fullt av HTML her, så er dt fordi jeg slåss med mozilla.
Skal gjøre mitt ytterste for at det ikke gjentar seg i tilfelle.
.ds