[Olug-list] 'Offline apt-get'

Morten Sickel Morten.Sickel@nrpa.no
Fri, 21 Feb 2003 08:07:54 +0100

Ja, da ser det ut som om det blir debian p=E5 arbeidsstasjonen min... =
Litt
tilfeldig valgt, eneste distribusjonen jeg hadde et cd-sett av liggende
hjemme, men jeg har hatt lyst til =E5 se n=E6rmere p=E5 den en stund.=20

Imidlertid et (debian-begynner) sp=F8rsm=E5l (sikkert ikke det =
siste...) Hva er
den greieste m=E5ten =E5 holde seg oppdatert p=E5 n=E5r jeg er koblet =
opp via modem
hjemme? Jeg har tilgang til en rask forbindelse og kan f=E5 brent ut =
ting p=E5
CD. Jeg kan bruke jigdo for =E5 f=E5 'testing' images, men hva om jeg =
=F8nsker =E5
downloade ting som enda ikke har kommet inn i debians CDer? Jeg =
pr=F8vde =E5
apt-gette inn en fil jeg hadde liggende lokalt, men den var ikke med =
p=E5 det,
alts=E5 noe tilsvarende

rpm --install fil.rpm

Det var litt nedtur =E5 se at kjernen gikk ned fra prosessortilpasset =
2.4.20
til en x86 2.2.20, KDE fra 3.1 til 2.2, ingen ALSA etc...=20

Morten