[Olug-list] Hardware til Bunkeren

Kjartan Kvassnes kvassnes@netcom.no
Fri, 23 May 2003 16:38:13 +0200

P=E5 jobben min er det n=E5 gjort tilgjengelig et f=F8rtitalls 233 MHz
maskiner.
Disse kan OLUG overta om vi =F8nsker det, men det er presisert at de =
ikke
h=E5ndterer st=F8rre disker enn 4 GB.
Jeg har fors=F8kt st=F8rre disker p=E5 disse maskinene, og LILO er fullt =
ut i
stand til =E5 h=E5ndtere dette s=E5 vidt jeg husker.=20
Men n=E5 lider vi ikke akkurat av diskoverflod i bunkeren?

Man m=E5 dog v=E6re klar over at det ikke f=F8lger med
kabling/tastatur/mus/skjerm med disse, men hvis noen har et f=F8rtitalls
av dette liggende kan det bli saker og snus!
Alle maskinene skal, s=E5 vidt jeg vet, ha nettverkskort.=20
Si
cluster/applikasjonsserver/kompileringsserver/serversomkangj=F8retingvist=
engttattikkeharbrukfor n=E5!

Men disse m=E5 hentes i lokalene til Nasjonal Sikkerhetsmyndighet i
Natoleiren p=E5 Kols=E5s. Og jeg er alt for lat til =E5 ta med f=F8rti
datamaskiner p=E5 t-banen!

Joachim, du har jo en pomp=F8s og diger ammerikaner har du ikke?

Ja, og de b=F8r hentes f=F8r lunch p=E5 tirsdag. For da kommer den store
stygge resirkuleringsmannen.

--
Kjartan Kvassnes