[Olug-list] Hardware til Bunkeren

Joachim Mæland joachim@profine.net
24 May 2003 14:38:05 +0200

On Sat, 2003-05-24 at 12:15, Kjartan Kvassnes wrote:

> Tilbudet gikk ut fra meg til OLUG. Jeg som medlem av OLUG er
> interressert i å skaffe utsyr til labben vi har i Bunkeren, ikke til
> alle privatpersoner i Osloområdet som kunne tenke seg en gammel maskin.
> Jeg kan ikke drive "garasjesalg" fra jobben min.
> Hvordan tror dere det skulle ta seg ut om halve Oslo møter opp på job=
ben
> min og forventer å få en PC?

Garasjesalget er det i så fall OLUG som initierer, en eller gang i
fremtiden, dersom medlemmene finner dette ønskelig. Så langt har vi en
del HW, men ulike ønsker/behov gjør det ikke aktuelt å selge unna i nær
fremtid. Dette kan selvfølgelig endre seg noe nå, etter Kjartan's
glimrende tilbud om ny HW. :-)

Jeg har ikke peiling på clustere, men det er stadig noen(TM) som ønsker
oppsett/testing av slikt. 4 må kanskje betegnes som et minimum, 8 er
kanskje det maksimale vi kan skvise inn i et cluster...? Jeg vet ikke,
men synspunkter på dette kan være greit... Om noen(TM) har spesielle
ønsker/kunnskaper vil dette være en fin anledning til å drøfte praktiske
planer for bygging av cluster.

Vi har startet arbeidet med å endre oppsettet i Bunkeren og 2 brannmurer
er innenfor våre umiddelbare behov/ønsker.

2-3 i reserve kan sikkert være greit, men ytterligere maskiner ser jeg
ikke grunnlag for, medmindre vi finner henting, lagring og fremtidig
garasjesalg/donasjon til trengende, som en nyttig aktivitet. Jeg gidder
ikke håndlempe 40 bokser, om jeg er den eneste som mener at 25 av dem
kan være kjekt å ha... Synspunkter?

Det er antydet at noen(TM) ser tilbudet OLUG har fått som en mulig kilde
til maskiner til seg og sine. Såfremt donorer ikke har innvendinger, bør
OLUG kunne selge/donere overflødig HW. Synspunkter?

Jeg har ennå ikke 100% oversikt over mandag/tirsdag, men har i
utgangspunktet mulighet til å stikke ut og hente maskinene innen
fristen.

Telefoner er nyttige dyr og Kjartan kan vente seg minst en oppringing så
fort jeg kan gjøre en avtale om hentetidspunkt.

mvh
--
Joachim Mæland <joachim@profine.net>
http://www.profine.net