[Olug-list] Hardware til Bunkeren

Lars Evensen lars.evensen@netcom.no
Sat, 24 May 2003 21:21:06 +0200

Om =F8nskelig, s=E5 har jeg relativt god kjenskap til clustere (fra Linux=
, AIX,
Solaris og Tru64) i jobb og skole sammenheng. Jeg har dessuten 2 stk spar=
arbeidsstasjoner, en Alpha boks og en HP boks som kan doneres til OLUG om
det er noen som =F8nsker =E5 leke med litt annerledes hardware.

Lars Evensen

----- Original Message -----=20
From: "Joachim M=E6land" <joachim@profine.net>
To: "OLUG-list" <olug-list@olug.linux.no>
Sent: Saturday, May 24, 2003 2:38 PM
Subject: RE: [Olug-list] Hardware til Bunkeren

On Sat, 2003-05-24 at 12:15, Kjartan Kvassnes wrote:

> Tilbudet gikk ut fra meg til OLUG. Jeg som medlem av OLUG er
> interressert i =E5 skaffe utsyr til labben vi har i Bunkeren, ikke til
> alle privatpersoner i Osloomr=E5det som kunne tenke seg en gammel maski=
n.
> Jeg kan ikke drive "garasjesalg" fra jobben min.
> Hvordan tror dere det skulle ta seg ut om halve Oslo m=F8ter opp p=E5 j=
obben
> min og forventer =E5 f=E5 en PC?

Garasjesalget er det i s=E5 fall OLUG som initierer, en eller gang i
fremtiden, dersom medlemmene finner dette =F8nskelig. S=E5 langt har vi e=
del HW, men ulike =F8nsker/behov gj=F8r det ikke aktuelt =E5 selge unna i=
 n=E6r
fremtid. Dette kan selvf=F8lgelig endre seg noe n=E5, etter Kjartan's
glimrende tilbud om ny HW. :-)

Jeg har ikke peiling p=E5 clustere, men det er stadig noen(TM) som =F8nsk=
er
oppsett/testing av slikt. 4 m=E5 kanskje betegnes som et minimum, 8 er
kanskje det maksimale vi kan skvise inn i et cluster...? Jeg vet ikke,
men synspunkter p=E5 dette kan v=E6re greit... Om noen(TM) har spesielle
=F8nsker/kunnskaper vil dette v=E6re en fin anledning til =E5 dr=F8fte pr=
aktiske
planer for bygging av cluster.

Vi har startet arbeidet med =E5 endre oppsettet i Bunkeren og 2 brannmure=
er innenfor v=E5re umiddelbare behov/=F8nsker.

2-3 i reserve kan sikkert v=E6re greit, men ytterligere maskiner ser jeg
ikke grunnlag for, medmindre vi finner henting, lagring og fremtidig
garasjesalg/donasjon til trengende, som en nyttig aktivitet. Jeg gidder
ikke h=E5ndlempe 40 bokser, om jeg er den eneste som mener at 25 av dem
kan v=E6re kjekt =E5 ha... Synspunkter?

Det er antydet at noen(TM) ser tilbudet OLUG har f=E5tt som en mulig kild=
til maskiner til seg og sine. S=E5fremt donorer ikke har innvendinger, b=F8=
OLUG kunne selge/donere overfl=F8dig HW. Synspunkter?

Jeg har enn=E5 ikke 100% oversikt over mandag/tirsdag, men har i
utgangspunktet mulighet til =E5 stikke ut og hente maskinene innen
fristen.

Telefoner er nyttige dyr og Kjartan kan vente seg minst en oppringing s=E5
fort jeg kan gj=F8re en avtale om hentetidspunkt.

mvh
--=20
Joachim M=E6land <joachim@profine.net>
http://www.profine.net