[Olug-list] Hardware til Bunkeren

Joachim Mæland joachim@profine.net
24 May 2003 22:38:11 +0200

On Sat, 2003-05-24 at 21:58, Lars Evensen wrote:

> [...]
ålet med
> dette skal være" Skal det være en HA løsning, holder det egentlig m=
ed to
> bokser, skal det være en beowolf stil (HPC) så snakker vi fort om min=
st 4
> bokser for at det skal være et poeng, samt gjerne en administrasjons no=
de.
> Bruker man pvm for distribuerte applikasjoner så kan man egentlig sette=
 inn
> så mange man vil, gjerne en blanding av OS og arkitekturer også.

Formålet er testing for erfaring/kunnskap, ikke noe som skal benyttes
til produksjon. Det beste hadde vært et oppsett som viser flere ulike
SW-løsninger. Regner med at nodene kan boote over nett, med de
muligheter for fleksibilitet dette medfører.

En node, ett nettverkskort og en port i switchen? 8 porters switch gir
admin node + maksimalt 7 "slaver"...? Hvor omfattende er basesystemet
som må på plass, før vi planlegger installasjon av selve cluster-SW?

> For å få satt opp en HA løsning kan jeg også skaffe demo-lisenser=
 på
> steel-eye sin software.

Supert, slikt kommer godt med. Jeg har selv ingen spesielle ønsker
utover å lære litt basics, men nysgjerrighet går ofte hånd i hånd med
økt kunnskap.

> Kan muligens skaffe noen Cisco
> switcher også, da vi har faset ut noe utstyr og har 2-3 slike til overs=
.

Switcher står høyt på listen over HW vi behøver... Hvor/når kan dette
eventuelt hentes...?

> Det er her snakk om en SparcStation 20 og en Ultra 2 (begge med 2 scsi
> disker på hver mins 4 GB), en AlphaStation 2000 (EV4/266), og en HP
> Visualize 180 med en eller annen PA-RISC CPU.

Henter vi dette, eller kommer det skliende på en fjøl...? Om vi henter
kan du eventuelt maile meg med adresse/telefonnummer og aktuelle tider.

--
Joachim Mæland <joachim@profine.net>
http://www.profine.net