[Olug-list] Hardware til Bunkeren

Simen Gaure olug@gaure.no
25 May 2003 08:32:16 +0200

l=F8r, 2003-05-24 kl. 21:40 skrev Joachim M=E6land:
> On Sat, 2003-05-24 at 21:21, Lars Evensen wrote:
>=20
>=20
> Med utsiktene til gratis jern..: Hvor mange b=F8r vi sette opp, hvilke
> muligheter har vi, hva trenger vi av HW for =E5 koble dette sammen.?

Vi har jobbet en del med SCore (http://www.pccluster.org, intro p=E5
http://www.pccluster.org/score/dist/score/html/en/overview/intro.html),
det har fordelen at det er LGPL. Det er ikke en HA-greie men en ren
regnegreie for parallelle beregninger med OpenMP eller MPI.  Flere av
maskinene p=E5 top500.org kj=F8rer SCore.

--
Simen Gaure, Scientific Computing Group, USIT, University of Oslo