[Olug-list] Hardware til Bunkeren

Dag Arild Dramstad dag.arild.dramstad@sensewave.com
Sun, 25 May 2003 11:54:58 +0200 (CEST)

> Garasjesalget er det i så fall OLUG som initierer, en eller gang i
> fremtiden, dersom
medlemmene finner dette ønskelig. Så langt har vi en
> del HW, men ulike ønsker/behov gjør
det ikke aktuelt å selge unna i nær
> fremtid. Dette kan selvfølgelig endre seg noe nå, etter
Kjartan's
> glimrende tilbud om ny HW. :-)
---
> 2-3 i reserve kan sikkert være greit, men
ytterligere maskiner ser jeg
> ikke grunnlag for, medmindre vi finner henting, lagring og
fremtidig
> garasjesalg/donasjon til trengende, som en nyttig aktivitet. Jeg gidder

ikke håndlempe 40 bokser, om jeg er den eneste som mener at 25 av dem
> kan være kjekt å ha...
Synspunkter?

Bruk-og-kast samfunnet er her, enten vi liker det eller ikke. Vi kan
overlate kastingen til andre, OLUG kan ta i bruk.
Jeg synes ideen om å tilby maskiner til
fritidsklubber og skoler er god, og bruker gjerne tid på dette. Hvis vi har plass, og hvis noen
kan hente, så hvorfor ikke?

> Det er antydet at noen(TM) ser tilbudet OLUG har fått som
en mulig
> kilde til maskiner til seg og sine. Såfremt donorer ikke har
> innvendinger,
bør OLUG kunne selge/donere overflødig HW. Synspunkter?

Hvis redningspersonell fra
OLUG rykker ut og redder dødsdømt HW, bør vi ha en plan for hva dette skal være godt for. Jeg kan
godt bruke fritiden min på å samle inn utstyr til en fattig fritidsklubb, men hvis en eller
annen privatperson beslaglegger utstyret, mister jeg litt av motivasjonen. Hvis utstyret
selges til privatpersonen for kroner x, kan jeg kanskje bli motivert, etter følgende
regnestykke:

  Gleden over å redde miljøet
- tap av fritid
+ x kroner inn til OLUGs
felleskasse
+ fremskreden linux-fetisj
- bensinpenger
= motivasjons-sum

Telefoner er nyttige dyr og Kjartan kan vente seg minst en oppringing
> så fort jeg kan gjøre
en avtale om hentetidspunkt.

Jeg kan hjelpe til mandag, men bare etter kl 18.
Tirsdag
etter kl 15.

Og tenk på all den sensitive informasjonen som sikkert ligger på diskene. Vi
kan selge opplysningene for en formue.

hilsen
Dag Arild