[Olug-list] Hva ønsker vi av OLUG?

Kenneth Rørvik kenneth at rorvik.net
Fri, 7 Nov 2003 12:37:43 +0100 (CET)

> Vel, jeg har brukt Micro$oft selv, og vanligvis reagerer jeg ikke når
> andre
> gjør det.  Men dette var jo (så det ut som) ment som et advocacy epost, og
> der hører det ikke hjemme.

Hva opprinnelig post var ment som, skal jeg ikke våge si noe om. Men
intern for OLUG var den i alle fall. For å unngå å havne i en lang
metadiskusjon forsøker jeg vri oss litt tilbake til det opprinnelige
emnet:

I hvor stor grad bør OLUG drive med advocacy? I våre første 18 måneder har
vi hatt stor fokus på det sosiale, innadvendte, og har i liten grad jobbet
utover med unntak av noe hjelpearbeid på debcamp og slike ting. Det er
slik jeg ser det på tide å forsøke å få noe mer ut av det felleskapet som
OLUG har tilgang til.

Hvilke måter er det mulig for OLUG å markere seg på? Noen har nevnt
opensource samlinger i Oslo, andre snakker om å markere seg overfor skoler
og andre institusjoner som trenger innledende hjelp med for eksempel
skolelinux.

Og; Hvilke tanker har dere om ting vi kan ta opp på møtene våre? Det er
viktig å få et aktivt miljø som også strekker seg utenfor den "kjernen" på
en 15-20 personer som deltar aktivt i dag.

Gode forslag? Noen som har spesielle kunnskaper om noe som er verdt å dele
med resten? Spytt ut, si fra :)

Annen ris og ros er selvsagt også velkomment - vi trenger feedback for å
bli bedre.

Kenneth.