[Olug-list] Hva ønsker vi av OLUG?

Joachim Mæland joachim at profine.net
07 Nov 2003 12:58:43 +0100

On Fri, 2003-11-07 at 12:37, Kenneth Rørvik wrote:

> Hva opprinnelig post var ment som, skal jeg ikke våge si noe om.

Som et ærlig forsøk på å pense oss inn i retning av en hverdag de fleste
av oss møter.

I overskuelig fremtid vil Windows og Linux måtte sameksistere. Jeg tror
at vår verdi som Linux-geeks blir høyere, dersom vår kunnskap rettes mer
inn på integregrasjon.

Jeg sier ikke at jeg ikke tror Linux er brukbar på pulten, men at
integrasjon ofte er mer relevant enn total utskifting.

> Og; Hvilke tanker har dere om ting vi kan ta opp på møtene våre? De=
t er
> viktig å få et aktivt miljø som også strekker seg utenfor den "kj=
ernen" på
> en 15-20 personer som deltar aktivt i dag.
>
> Gode forslag? Noen som har spesielle kunnskaper om noe som er verdt å d=
ele
> med resten? Spytt ut, si fra :)

De fleste som jobber med Linux må kunne litt om integrasjon. Jeg for
egen del, savner fokus på løsninger hvor Linux kan overta viktige
oppgaver i en bedrift. Videre tror jeg utbredt kunnskap om dette, på
kort sikt, vil vinne langt flere installasjoner enn allverdens forsøk på
total utskifting.

mvh
--
Joachim Mæland <joachim@profine.net>