OpenOffice.org vs. AbiWord (var: RE: [Olug-list] IKT-Norge)

Simen Gaure olug at gaure.no
Fri, 14 Nov 2003 15:05:55 +0100

On Fri, 2003-11-14 at 13:09, Jan Frederik Solem wrote:

> DET har man merket seg. N=E5r det dropper inn en mail i Evolution med=20
> Word-dokument(er) som vedlegg, er det nettopp Abiword jeg foretrekker =E5=
 bruke=20
> for =E5 se p=E5 dem!

Et stort sett bra alternativ for =E5 lese word-dokumenter (og lage egne
dokumenter) er TextMaker (tml) fra softmaker.com. Den har riktignok ikke
st=F8tte for f.eks. excel-embeddede dokumenter og slikt, men til rene word
dokumenter er den uovertruffen. For =E5 redigere dokumenter er den ogs=E5
ypperlig, jeg har fakturamalene mine i tml.