[Olug-list] Re: [Olug-list] Re: [Olug-list] Noen som kjører IPCop...

Torbjørn Heltne torbjorn.heltne@amelektronikk.no
Fri, 03 Oct 2003 14:38:01 +0200

Helge Bjørkhaug wrote:

> Burde kanskje ha sagt noe om hvorfor jeg spurte :-) Er du sikker på
> at det orange kortet fungerer som det skal?

Tja?
Jeg vet at kortet som sådan er i orden. Om oppsettet av kortet er OK kan
jeg ikke si at jeg *vet*.

 > EN måte å test det på, er
> å opprette en DMZ pinhole til en tjeneste i det grønne nettet, og
> sjekke om man får kontakt med tjenesten. IPCop kan være litt tricky
> når det gjelder oppsett av nettkort, spesielt hvis det er flere av
> samme merke/modell.

Alle tre kortene er av samme merke, men ikke identisk modell. Samme
driver brukes på alle.

root@ipcop_ame:~ # cat /proc/pci | grep 3Com
Ethernet controller: 3Com 3c590 10BaseT [Vortex] (rev 0).
Ethernet controller: 3Com 3c900 Combo [Boomerang] (rev 0).
Ethernet controller: 3Com 3c900B-Combo [Etherlink XL Combo] (rev 4).
root@ipcop_ame:~ # lsmod | grep 3c5
3c59x                  26984   3
root@ipcop_ame:~ #

--