[Olug-list] Debian printserver i et windowsnettverk

Andreas Øye aoy@running-it.net
Fri, 10 Oct 2003 23:13:18 +0200

On Fri, Oct 10, 2003 at 08:15:24PM +0200, Morten M Wiken wrote:
> Dante: win2k-arbeidsstasjon
> Brodie: Debian arbeidsstasjon
> Jay: win2k/Mandrake 9.1 dualboot arbeidsstasjon
>
> Disse tre boksene skal i følge mine intensjoner printe problemfritt p=
> en HP Deskjet 840C som står kobla til printserveren Silentbob (kjør=
er
> Debian med Samba).

Om du har CUPS som printsystem kan du legge til printerene på silentbob
som IPP printere i Windows 2000 og dermed klare deg uten samba

Brother har en dok på innlegging av IPP skrivere, men på en cups server
er jo navnene på skriveren anderledes.

http://solutions.brother.com/Library/pdf/ipp_W2K.pdf

www.cups.org har noen linker. Bla annet denne:
http://www.linuxprinting.org/kpfeifle/SambaPrintHOWTO/Samba-HOWTO-Collect=