[Olug-list] Nok et merkelig Apache-problem

Erik Grinaker erikg at wired-networks.net
Wed, 22 Oct 2003 17:28:17 +0200

Vel, siden vi allikevel diskuterer Apache og Linux, kan jeg like gjerne
komme med et liknende problem jeg har.

Har satt opp en relativt kraftig server med Linux og Apache. Har
installert Apache fra kildekode, med php, ssl, cgi og litt diverse annet
snacks.

Problemet er at n=E5r jeg laster ned f eks en side med thumbnails, s=E5
henger den seg opp etter at noen bilder er lastet ned. De f=F8rste ti-tolv
bildene g=E5r greit, s=E5 henger den i et par-tre sekunder, s=E5 kommer
resten. CPU ser nice ut, og det er ingen tegn p=E5 at noe er galt noe
sted. Og det som er virkelig weird er at dette kun skjer p=E5 windows
(uansett browser), p=E5 linux fungerer ting utmerket.

Jeg har kj=F8rt en sniffer, men det eneste jeg ser er at windows ikke
setter noen checksum i tcp-headerne (eller var det ip-headerne?).
Bortsett fra det ser alt greit ut. Jeg har ogs=E5 pr=F8vd =E5
oppgradere/rekompilere apache, php og alt annet, uten hell.

Windows og apache fungerer jo som regel godt sammen, s=E5 jeg kan ikke
skj=F8nne hvorfor dette skjer - vi har heller ikke noen altfor funky
config-fil.

Noen ideer?

--=20
Erik Grinaker <erikg@wired-networks.net>