[Olug-list] MEdlemsmøte 28/10 2003

Per Inge Oestmoen pioe at coldsiberia.org
Wed, 22 Oct 2003 19:48:35 +0100

Kenneth Rørvik wrote:

> Ikke noe spesielt tema denne gangen, men undertegnede tar sjansen og
> kaller det for releaseparty for Mandrake 9.2. Vi har selvsagt speil av
> andre distroer liggende om noen skulle ha slike tilbøyeligheter ;)

Dette er særdeles interessant nå, fordi Mandrake i sin 9.2 inkluderer
kjerne 2.4.22 med støtte for Serial ATA. Det forlyder at den snart
ventede SuSE 9.0, som har kjerne 2.4.21, mangler støtte for SATA. Hvis
SuSE ikke har lagt SATA-støtte inn i sin kjerne er den ikke der.
Dermed blir det nok mange, meg selv inkludert, som velger Mandrake i
stedet. Mandrake-tilhengerne i OLUG kan således triumfere.

Men da vil Power Pack med syv CD'er i pappboks være et nærliggende
valg, ettersom man med denne får mye funksjonell programvare som ikke
er i nedlastingsversjonen. Og fri programvare betaler i alle fall jeg
for med den aller største glede. (Er det forresten noen her som ikke
har lest http://www.efn.no/datafrihet.html ? - Det var dagens
propaganda.)

> Om noen er interessert i DVDer av denne siste franske delikatessen, gi lyd
> i forkant av møtet så kan det ordnes til kostpris (DVD+/-R plater koster
> fortsatt noen kroner...). Prisen ligger på ca en kald øl fra kjøleskapet.

Det bør prøves, så skriv meg opp. Men ettersom undertegnede av
politisk-livssynsmessige grunner ikke rører alkohol håper jeg du og
Joachim aksepterer klingende mynt som det minste av to "onder."

--
Per Inge Oestmoen, Norway