[Olug-list] MEdlemsmøte 28/10 2003

Jan Frederik Solem janso at powertech.no
Sat, 25 Oct 2003 22:14:57 +0200

On Fri, 2003-10-24 at 16:15, Nicolai Langfeldt wrote:

> Det er en Danske som sier at sunet.se ligger litt etter på mandrake
> speilingene sine. Jeg aner ikke personlig.

Mandrake har sunsite.uio.no som primærspeil for utviklingsversjonen
'Cooker' - hva som er primærspeil for updates er et annet spørsmål. Men
jeg har gode erfaringer med ftp.uninett.no - den virker å være mer
oppdatert enn ftp.sunet.se.

> [...]
>
> Mandrake er _alltid_ tidlig ute.  De lanserer nye versjoner så snart =
de
> får ferten av at neste redhat snart er ute.  Dag 1: RedHat sin
> speileliste melder at ny versjon er i tjømda (dette er en lukket list=
> og det er forutsatt at folk ikke skal lekke). Dag 2: Mandrake mailer me=
>   om at en ny versjon er i tjømda og at jeg må speile fort. Dag 3:
> Mandrake offentliggjør. Dag 7: RedHat offentliggjør.   Det har gjen=
tatt
> seg en del.  9.2 passet akkurat sånn med Red Hat sin relansering av

De er nå iallfall veldig trofaste mot seksmånederssyklusen sin, og
kjører sitt 100% åpne betaprogram med tre betaer og to release
candidates. Ganske forutsigelig.

Både i vår (9.1) og i høst (9.2) brukte jeg endel tid på beta3, RC1 og
RC2. Jeg vil si at de konsekvent har en beta for lite - det skulle vært
en beta4 før RC1. På den annen side - det hadde _alltid_ vært kjekt å
vente bare _litt_ til, så Gnome eller KDE eller OpenOffice.org eller
Mozilla eller XFree86 etc. kommer med sin nye og fantastisk oppdaterte
versjon allerede neste uke eller måned...

- Jan Frederik Solem