[Olug-list] MEdlemsmøte 28/10 2003

Nicolai Langfeldt janl at linpro.no
Fri, 24 Oct 2003 16:15:11 +0200

Per Inge Oestmoen wrote:
> [...]

Det er en Danske som sier at sunet.se ligger litt etter på mandrake
speilingene sine. Jeg aner ikke personlig.

> På alt.os.linux.mandrake ble det nettopp påstått at den totale me=
ngden
> av oppdateringer til 9.2 allerede har nådd 370 Mb.
>
> Så de har nok vært litt for raskt ute. Spørsmålet er om de har =
ventet
> tilstrekkelig lenge med Power Pack'en til at alle bugfixes og
> oppdateringer kan bli inkludert i kjøpeversjonene. Hvis ikke, er
> Mandrake i alvorlig trøbbel. Noen som vet?

Du/dere tar muligens ting for tungt.

Mandrake er _alltid_ tidlig ute.  De lanserer nye versjoner så snart de
får ferten av at neste redhat snart er ute.  Dag 1: RedHat sin
speileliste melder at ny versjon er i tjømda (dette er en lukket liste
og det er forutsatt at folk ikke skal lekke). Dag 2: Mandrake mailer meg
  om at en ny versjon er i tjømda og at jeg må speile fort. Dag 3:
Mandrake offentliggjør. Dag 7: RedHat offentliggjør.   Det har gjentatt
seg en del.  9.2 passet akkurat sånn med Red Hat sin relansering av
Rawhide som en Fedora greie.

$ cd ~ftp/linux/Mandrake/Mandrake/updates
$ du -ksc *
12      6.0
12      6.1
12      7.0
12      7.1
12      7.2
12      8.0
12      8.1
902468  8.2
863588  9.0
898876  9.1
362648  9.2
32      amd64
35544   corporate
16      ia64
5996    mnf8.2
900420  ppc
12      snf7.2
219652  x86_64
4189336 total
$ find 9.2 -type f | wc -l
     105

Ca. 105 pakker og 362M med andre ord.  RedHat holder nok kanskje tunga
litt rettere i munnen enn det.

Nicolai - speilmester