[Olug-list] Suse 9.0 og Serial ATA

Per Inge Oestmoen pioe at coldsiberia.org
Wed, 25 Feb 2004 09:31:36 +0100

Hei!

Er det noen som har prøvd Suse 9, med originalkjernen, å kjøre på en
Serial ATA disk? Jeg vet at kjerne 2.4 ikke støtter dette, men Suse
har etter sigende kompilert inn støtte for noen Promise-kontrollere.

Hovedkortet mitt er forøvrig Asus P4PE, som nettopp har en innebygget
SATA-kontroller. Dette kortet er sannsynligvis utbredt blant
Linux-brukere, så det er kanskje noen av dere som har forsøkt å bruke
det med SATA disker med Linux som operativsystem?

Det er selvfølgelig også interessant å høre om Mandrake 9.2 støtter
SATA på samme måten, og om det er noen forskjell på Suse 9 og Mandrake
9.2 i hvilken grad de støtter SATA.

Per Inge Østmoen