[Olug-list] Batch scp og passord

Nicolai Langfeldt janl at langfeldt.net
Sat, 3 Jul 2004 00:04:57 +0200

On Friday 02 July 2004 19:51, Arne K. Haaje wrote:
> Hei,
>
> Jeg trenger og sette og en cron jobb som henter en fil med scp.
> Kontoen jeg henter fra er passordbeskyttet, og jeg f=E5r ikke brukt
> n=F8kkel autentisering.
>
> Vet noen hvordan jeg kan kan f=E5 sendt med passord i nedlastingen
> slik at jeg ikke trenger =E5 sitte ved konsollen?

Hei,

n=E5 skal jeg v=E6re negativ: Hvorfor inni hampen jobber du s=E5 hardt med =
=E5=20
fjerne sikkerheten til de du skal hente filen fra?  Eller er det slik=20
at de som du henter filen fra forst=E5r implikasjonene av oppsettet=20
sitt?

> M=E5 jeg bruke expect, eller har ssh/scp noen funksjon for dette?'

ssh har ikke funksjon for dette.  ssh respekterer sikkerhetspolicyen=20
til sshd'en ;-)  Du m=E5 nok se om du kan  lure med expect.  S=E5 vidt=20
jeg husker s=E5 krever ssh at passordet kommer fra en tty, s=E5 du f=E5r=20
passe p=E5 at expect snakker med ssh over en slik.

> scp -B (batchmode) skal visstnok "prevent asking for username and
> password", men hvordan forteller jeg scp hva passordet er?

Om du bruker -B s=E5 m=E5 det v=E6re mulig =E5 komme inn p=E5 kontoen uten=
=20
passord.

Nicolai
=20