[Olug-list] Batch scp og passord

Arne K. Haaje haaje at eurobate.com
Sat, 10 Jul 2004 21:21:03 +0200

l=F8rdag 3. juli 2004, 00:04, skrev Nicolai Langfeldt:

> Hei,
>
> n=E5 skal jeg v=E6re negativ: Hvorfor inni hampen jobber du s=E5 hardt me=
d =E5
> fjerne sikkerheten til de du skal hente filen fra?  Eller er det slik
> at de som du henter filen fra forst=E5r implikasjonene av oppsettet
> sitt?

Det er jeg sannelig ikke sikker p=E5.. ;-)  Saken er at det er en kunde som=
 har=20
satt opp en SSH/scp server p=E5 Windows. De har en fil jeg m=E5 laste ned h=
ver=20
dag. De har ikke n=F8kkel autentisering i dag, og det er uvisst n=E5r de f=
=E5r det.

> ssh har ikke funksjon for dette.  ssh respekterer sikkerhetspolicyen
> til sshd'en ;-)  Du m=E5 nok se om du kan  lure med expect.  S=E5 vidt
> jeg husker s=E5 krever ssh at passordet kommer fra en tty, s=E5 du f=E5r
> passe p=E5 at expect snakker med ssh over en slik.

Jeg endte opp med =E5 bruke Perl modulen Net::SCP::Expect. Den fikset saken=
=20
veldig greit. Det m=E5 foresten sies at det du ikke finner p=E5 CPAN er=20
sannsynlighvis ikke muloig =E5 gj=F8re med en computer! :D

> Om du bruker -B s=E5 m=E5 det v=E6re mulig =E5 komme inn p=E5 kontoen uten
> passord.

Jeg hadde desverre ingen mulighet for =E5 bruke n=F8kler.
=2D-=20
Med vennlig hilsen,
Eurobate ASA

Arne K. Haaje
Senior Network Engineer
    Eurobate ASA - Postboks 4589 Nydalen - 0404 Oslo - Norway
Phone: +47 23 22 73 73 - Fax: +47 23 22 73 74 - Mob: +47 92 88 44 66
                    http://www.eurobate.no/