[Olug-list] Jeg kryper til korset - Trenger hjelp til CSS

Joachim Mæland joachim at profine.net
30 Mar 2004 14:00:47 +0200

On Tue, 2004-03-30 at 13:25, Marius Mathiesen wrote:

> AOL :-)
> Er det klart hva som skal ligge "under panseret" her? Ser ut som olug.no
> kjører PHP, det kunne kanskje vært en ide å brukt et templating-sys=
tem
> her? Slik at samme template/GUI kan brukes på forskjellige
> innholdselementer (hvordan-er, hovedsiden osv) for å produsere (X)HTML'=
en
> og så CSS for screen/print rendering. I en PHP-verden setter jeg isåf=
all
> penga mine på Smarty (http://smarty.php.net). Eller er jeg komplett
> [...]

I forhold til hva lista bør benyttes til, og skal benyttes til i
fremtiden, er i alle fall _jeg_ skikkelig off-topic... :-)

Templates vil trolig komplisere dette til. Jeg finner det i alle fall
betydelig enklere og raskere å kode slikt uten dette. Innholdet vil
komme fra MySQL, mbox/maildir, flate parsede tekstfiler og statiske
html-filer. Alt skal i utgangspunktet styres av 1 index.php.

Noen få funksjoner vil ta seg av de enkelte elementene og generere
ferdig kode som echo'es ut... Således vil formatering og endringer kunne
gjøres omtrent like enkelt og raskt som med templates.

mvh
Joachim, (Som ikke ønsker å starte en religionskrig om ulike designvalg
for PHP-kode...)