[Olug-list] Grafikk-problem

Roy-Magne Mo rmo at sunnmore.net
Fri, 15 Apr 2005 20:04:55 +0200

fr den 15.04.2005 Klokka 17:41 (+0200) skreiv Per Inge Oestmoen:
> Hei!
>=20
> Jeg har problemer med min Suse Linux 9.2-installasjon.
>=20
> Hva som skjer, er at skjermkortet ofte ikke f=E5r kontakt med skjermen,=
=20
> og i stedet kommer meldingen "no signal" opp p=E5 skjermen.
>=20
> Skjermen er en Eizo L557, skjermkortet er et Matrox Millennium G550.=20
> Det spiller ingen rolle for ovennevnte problem om den kj=F8res inn p=E5=
=20
> [...]

Kor ny er kjerna hos deg? Det er mulig det er endringar i ACPI som bit
deg (og mange andre). Hjelp det =E5 legge til "pci=3Dnoacpi" som
kernel-option?=20

Problemet er muligens interrupt-handsaminga i ACPI-modus, dersom du har
muligheita til =E5 flytte grafikkortet over til ein anna IRQ, s=E5 vil
muligens det hjelpe ogs=E5.

Reknar med at du har meldt dette til SUSE? Suse er vel ein kommers
distro?

--=20
Roy-Magne Mo <rmo@sunnmore.net>