[Olug-list] Hvilket wlankort?

Nicolai Langfeldt janl at linpro.no
Tue, 11 Jan 2005 08:52:15 +0100

Knut Ingvald Dietzel wrote:

>Hei Torbjørn,
>
>Listen over WLAN-kort og deres støtte under Linux finner du her:
>
>  <URL:http://www.linux-wlan.org/docs/wlan_adapters.html.gz>
>
>Generelt så skal vel kort med Prism chip-set være godt støttet, hvis
>ikke jeg husker feil ... :-)

Jeg synes ikke den listen er så hjelpsom.  Så derfor laget jeg
http://users.linpro.no/janl/hardware/wifi.html. Dersom du kan finne et
prism2 kort så er det sikkert fint, men det er bare 11b (11Mbps)
54-108Mbps prism kort du får kjøpt nå får du ikke til å virke med
native-linux drivere.  Jeg liker Atheros baserte kort og 3com sine har
virket flott for meg.

3coms 3CRDAG675 er det jeg har i den stasjonære maskinen min.  Fint og
stabilt.

Nicolai