[Olug-list] Feilmelding

Per Inge Oestmoen pioe at coldsiberia.org
Sat, 04 Jun 2005 18:30:39 +0200

Kenneth Mokkelbost wrote:

> Aner ikke hvorfor en kortleser behandles anderledes
> enn usb-stikker, men det kan kanskje ha med hardware å
> gjøre?
>
> Antar at manuell mount ikke funket heller? Da har jeg
> ikke så mange kort i ermet igjen, men du kan prøve å
> kjøre lsusb og deretter sjekke på nettet om
> kortleseren er støttet. Du kan også se om "fdisk -l"
> gir noe fornuftig svar.
>
> Sjekk også om det er kommet noen oppgraderinger fra
> suse på hotplug, submount/subfs, etc.

Nei, manuell mount virket heller ikke.

Men så gikk jeg, etter det rådet som ble gitt overfor i siste linje,
til Suse:

http://www.novell.com/linux/download/updates/

Der fant jeg følgende:

6 Aug 2004  	submount: Auto Mounting of Removable Media
RPM 	submount 0.9-33.6 (i586) 	26 kB
Patch-RPM 	submount 0.9-33.6-patch (i586) 	16 kB
Source-RPM 	submount-0.9-33.6.src.rpm

6 Aug 2004 	hotplug: Automatic configuration of hotplugged devices
RPM 	hotplug 0.44-32.22 (noarch) 	87 kB
Patch-RPM 	hotplug 0.44-32.22-patch (noarch) 	67 kB
Source-RPM 	hotplug-0.44-32.22.src.rpm

Og så installerte jeg disse to.

NÅ kommer jeg til mine filer på CF-kortet, da det kommer opp på samme
måte som USB-disker og minnepinner.

Takk til alle som ga råd og vink. Ingen glemt i så måte.

Per Inge Østmoen