[Olug-list] Wiki til teknisk dokumentasjon

Jan Frederik Solem janso at powertech.no
Wed, 21 Sep 2005 23:26:11 +0200

On Wed, 2005-09-21 at 22:05 +0200, Roy-Magne Mo wrote:
> Hei,
>=20
> Tenkte eg skulle starte fr=C3=A5 scratch og dokumentere eit teknisk=
 milj=C3=B8
> (som ogs=C3=A5 blir starta fr=C3=A5 scratch) ved hjelp av ein wiki.=
=20
>=20
> Har brukt phpwiki ganske mykje, leika litt med tikiwiki og sett lit=
t p=C3=A5
> forskjellige andre variantar.=20
>=20
> Det som trengs er muligheit for vedlegg, prosjektet m=C3=A5 vere ak=
> [...]

Har du sett trac - "Integrated SCM and Project Management"? Se:
http://www.edgewall.com/trac/=20

---

What is Trac?

      * An integrated system for managing software projects
      * An enhanced wiki
      * A flexible web-based issue tracker
      * An interface to the Subversion revision control system

At the core of Trac lies an integrated wiki and issue/bug database.
Using wiki markup, all objects managed by Trac can directly link to
other issues/bug reports, code changesets, documentation and files.

---

Gentoo har faktisk en trac-pakke i portage, men det skulle v=C3=A6re =
greit
nok =C3=A5 installere under Apache uansett distro.

Ikke sikkert at trac dekker alle de behovene du angir, og man bruker
dessuten enn=C3=A5 versjonsnummer 0.x uten at det trenger =C3=A5 bety=
 all verden.
0.8.x virker iallfall ganske stabilt, uten at jeg har gjort noe mer e=
nn
=C3=A5 eksperimentere litt med det. Har ikke fors=C3=B8kt =C3=A5 samm=
enligne med
rendyrkede wiki'er.

--=20
Jan Frederik Solem <janso@powertech.no>