[Olug-list] Erfaringer med GNUPG?

Morten M Wiken morten at molde.org
Wed, 8 Feb 2006 23:04:46 +0100

Den 8. feb. 2006 kl. 22.48 skrev Roy-Magne Mo:

> Det er ein teori som vanskeleg kan bevisast. Dersom du porterar over
> applikasjonane som er unike for opne plattformer til Windows, =20
> fjernar du
> incentiva for =E5 pr=F8ve ut noko nytt. Det endar opp med at folk f=E5r
> tilgang til alle dei bra verktya, samtidig som dei f=E5r bruke alt =20
> som dei
> har brukt f=F8r, p=E5 den m=E5ten f=E5r dei aldri tatt eit bevisst =
valg om kva
> plattform dei skal bruke.
>
> Sj=F8lvsagt kan vere forskjellige argument for =E5 portere programvare =
> [...]

S=E5 det du med andre ord mener er at man skal bedrive en elitistisk =20
politikk og kun bedrive utvikling for linux? Selv er jeg en flittig =20
bruker av mange =E5pen-kildekode-l=F8sninger p=E5 OS X, Windows og flere =
=20
linuxdistroer gjennom jobb, skole og fritid, ikke minst fordi jeg er =20
avhengig av alle OS'ene i forskjellige situasjoner, og ser da en helt =20=

klar fordel med mest mulig like l=F8sninger p=E5 alle plattformene. Nei, =
=20
er det mulig b=F8r vel programvaren porteres til flest mulig OS for =E5 =20=

sikre st=F8rst mulig utbredelse.