[Olug-list] [Fwd: Re: [Styret] Oppsumering av Uptime-møtet den 13.09.2006]

Hector Fuentes hfuentes at ikt-link.no
Thu, 05 Oct 2006 09:05:21 +0200

-------- Original Message --------
Subject: Re: [Styret] Oppsumering av Uptime-møtet den 13.09.2006
Date: Thu, 28 Sep 2006 18:01:48 +0200
From: Joachim Mæland <joachim@profine.net>
To: OLUG-Styret <styret@olug.linux.no>

Hector Fuentes wrote:

> - Automatisk deaktivering av brukerkontoer etter f.eks. 4 uker og
> automatisk sletting etter f.eks. 8 uker. Gjelder fra siste påloggings=
 dato.

Jeg klarer ikke helt se behovet for karantene på hele 4 uker, (mellom
stenging og sletting). Sletting av konto, f.eks. etter 5-6 uker holder i
massevis.

> Det er det viktigste, jeg tror ikke jeg glemmer noe. Knut eller Joachim=

> kan kanskje nevne det som eventuell mangler.

Jeg legger til mulighet til å holde enkelte kontoer unna automatisk
sletting. Kanskje kan dette bli noe de kan tjene inn litt penger på...?
Uansett må vi skille mellom tilfeldige brukere, (automatisk sletting) og
interne brukere, (permanente kontoer).

> Jeg ble oppringt på tirsdag fordi de ville høre hvordan vi ligger m=
ed
> dette, fordi de ønsket å ha dette på plass før oktober. Noe som=
 blir
> nesten umulig ser jeg.

Jeg tror vi klarer medio oktober.

> Hva og hvordan kan vi bidra for å gjøre dette? og det vanskeligste
> spørsmålet er når?

Dette kunne vært postet til den generelle lista, slik at vi kan få igang
en debatt om det tekniske. Jeg melder meg frivillig til å gjøre dette i
løpet av helgen. Med mindre Hector bestemmer seg for å poste sin egen
redegjørelse, sammen med invitasjon til å diskutere mulige tekniske
løsinger...

Da får vi håpe at vi ender opp med litt om hvordan.

Alt etter responsen, kan vi leke litt på neste Uptime, eller lage en
egen mekkekveld.

> Vi ha fått gratis tilgang til lokaler og hvis vi gjør noe med dette=
 kan
> vi regne med at vi kan forsette med det :-)

Dette er noe vi absolutt bør ta seriøst. Lokaler er svært viktige...

Med vennlig hilsen
Joachim Mæland