[Olug-list] Gratis hjel p til å installere Linux

Bosse Klykken bosse at klykken.com
Sat, 3 Feb 2007 00:10:12 +0100

On Fri, Feb 02, 2007 at 04:27:00PM +0100, Per Øyvind Karlsen wrote:
> Hvis noen kan avkrefte at dette er en ubuntu-sentrert ting og vedgå a=
> plakaten i så fall er lite heldig, så vil jeg gledelig kunne stå =
til
> disposisjon og delta..

Ut over plakatprofileringen (som kan være en hyggelig gest¹ dersom
installfesten har fått et antall shipit-CDer) er det ingenting på
plakaten som sier at det /kun/ er Ubuntu som gjelder; den sier at man
får hjelp "til å installere Linux".

For øvrig synes jeg egentlig ikke at det er noe i veien for om det
faktisk /er/ et Ubuntu-spesifikt arrangement. Om ikke annet så tror
jeg at det vil gjøre installfesten enklere å gjennomføre ved at de
frivillige kan fokusere på og samarbeide om eventuell feilsøking på én
distribusjon.

Det at ikke <insert distro here> var profilert denne gangen kan ha noe
med ildsjelenes preferanser å gjøre, men jeg forstår til en viss grad
at dette kan anses som negativt hos enkelte medlemmer som ellers kunne
tenkt seg å stille som frivillige. Når det gjelder kommentaren om at
OLUG bør holde seg distronøytral så er jeg ikke uenig i dette, men jeg
ser ikke at deltakelse på et slikt arrangement sammen med PING gjør
OLUG til en distrospesifikk LUG.

.../Bosse

¹) Jeg spurte om (og fikk) en pall med 6000 shipit-CDer fra Canonical
for distribusjon til deltakerne på TG05, og det eneste de spurte om
til gjengjeld var om vi kunne profilere logoen deres på en eller annen
måte. Det skulle da bare mangle.