[Olug-list] Re: [Olug-list] Gratis hjelp til å installere Linux

Per Øyvind Karlsen pkarlsen at mandriva.com
Tue, 13 Feb 2007 23:29:58 +0100

Tirsdag 13 februar 2007 22:58, skrev Denis Brækhus:
> [...]
d kjeft.

> Her holder jeg definitivt med Nicolai. Jeg synes denne debatten er helt
> latterlig. Hadde spørsmålet i første omgang vært noe =
slikt som : "Er det ok
> om jeg stiller opp og hjelper til med installasjon av Mandriva for de som
> ønsker det?", så ville jo saken stilt seg vesentlig annerledes =
med en gang.

> At OLUG ordner en installfest er jo i utgangspunktet en veldig positiv sa=
k.
> Hvilken distro folk får hjelp med er jo sannsynligvis revnende likeg=
yldig
> for de som trenger hjelp til installasjon av Linux uansett.
>
> hilsen
Eh..

Hvorvidt valget av distro eller no som helst i den dur var relevant for de som
trenger hjelp med installasjon av Linux var da vitterlig ikke temaet jeg tok
opp her.
Ved å fremstå som en tilsynelatende (kun) Ubuntu-sentrert ting så støter man
gjerne vekk andre, både frivillige på hjelpesiden og de som ønsker å bli
hjulpet.

Er moralen her at om man ikke kommer med noe bedre alternativ selv så har man
ikke lov til å ytre meninger på området?

Hadde dette faktisk *vært* OULUG så skulle jeg fint holdt kjeften min, holdt
munn lukket og styrt unna, men det er det nå faktisk ikke, så poster
a'la "ække no bedre sjøl" fordi man har en annen mening om noe finner i grunn
jeg bittelittegranne latterlig..
--
Regards,
Per Øyvind Karlsen