[Olug-list] ITIL

Lars Aamodt ordspill at ordspill.no
Fri, 23 Nov 2007 20:44:14 +0100

Hei,

Som vanlig, lytt til Petter :)

ITIL er et rammeverk for IT prosesser. Originalt en samling bøker som
kategoriserer,
effektiviserer og "udødliggjør" prosesser. (Continuity manager) Onkel
Google gir litt svar:
http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=itil+documentation&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Sertifisering er utvilsomt bra for enhver CV. Men i mange tilfeller kan
kanskje
et ITIL awareness kurs holde. Resten burde du kunne lese deg til selv om
du er interessert.
Hvorvidt arbeidsgiveren din syns dette er greit, er en annen sak.
Det du er ute etter er vel å få oversikt over ditt system, og muligheten
for å automatisere og dokumentere de daglige prosesser?

Jeg strøyk forresten på ITIL foundation kurset :( Ikke tro du kan bestå med
å laste ned ITIL Examner, gå til multiple choice internett sider o.l

Lars