[Olug-list] Problemer med CD og DVD brenning i K3b

Steinar Johansen steinar.johansen17 at chello.no
Mon, 15 Oct 2007 16:28:55 +0200

Jeg f=E5r veldig d=E5rlig kvalitet n=E5r jeg brenner CD er og DVD er =
med K3b.

jpg bilder blir bare gr=E5, eller kommer bare delvis frem.
mp3 lydfiler blir fult h=F8rbare, men f=E5r noen merkelige ulyder.
wav lydfiler blir i midlertid forholdsvis brukbare.

Det hjelper ikke om jeg brenner som rotbruker og bruker mye lavere
brennhastighet en det som st=E5r p=E5 platen.

Kan det v=E6re andre innstillinger i K3b som b=F8r sjekkes, eller kan=
 det ha
noen hensikt =E5 pr=F8ve et annet brenneprogram?

Eller kan det v=E6re konflikter mellom softvare og hardvare?

Min distro. er  Suse 10,2.

Og dette er min  hardvare:

Hovedkort:
Asus  A8N-SLI  SE,  nForce4 SLI,Socket-939,  ATX,  S-ATA,  GbLAN,  DD=
R,
 PCI-Ex16

Prosessor:
AMD  Athlon  64  3700+  2.2GHz  Socket  939,  1MB,  BOXED

Minne:
Crucial  PC3200  DDR-DIMM 2048MB  CL3  KIT  Kit  w/two  matched  PC32=
00
 CL3  DDRs

DVD Brenner:
Plextor  PX-716AL  Bulk  Slot  In

  Jeg mistenker at det kan v=E6re noe galt med brenneren, men det er =
jo
greit =E5 ha sjekket andre muligheter f=F8rst.