[Olug-list] Problemer med CD og DVD brenning i K3b

Nicolai Langfeldt janl at linpro.no
Mon, 15 Oct 2007 17:21:19 +0200

Steinar Johansen wrote:
> Jeg f=E5r veldig d=E5rlig kvalitet n=E5r jeg brenner CD er og DVD er me=
d K3b.
>=20
> jpg bilder blir bare gr=E5, eller kommer bare delvis frem.
> mp3 lydfiler blir fult h=F8rbare, men f=E5r noen merkelige ulyder.
> wav lydfiler blir i midlertid forholdsvis brukbare.

Bitfeil h=F8res det ut som.  Jeg har m=E5ttet brenne noen billige CDer fr=
RIMI p=E5 2x for at de skulle v=E6re lesbare etterp=E5.

> Kan det v=E6re andre innstillinger i K3b som b=F8r sjekkes, eller kan d=
et ha
> noen hensikt =E5 pr=F8ve et annet brenneprogram?

Velger du =E5 sjekke platen etter brenningen er over?  P=E5 engelsk heter=

opsjonen "Verify written data".

> Eller kan det v=E6re konflikter mellom softvare og hardvare?

Neppe.

S=E5 vidt jeg forst=E5r er det en viss mulighet for at hodet p=E5 brenner=
en
din posisjonerer seg un=F8yaktig slik at andre lesere (eller den selv) ha=
problemer med =E5 finne/f=F8lge spiral-sporet.

Nicolai