[Olug-list] Kopiering fra kamera til Linux med kortleser

Thomas Gramstad Thomas Gramstad <thomas at ifi.uio.no>
Mon, 21 Jul 2008 18:40:32 +0200 (CEST)

Hei,

Takk for alle svar og hjelp, ser ut som dette skal kunne g=E5 bra.
Men jeg er ikke helt ute av startgropa enn=E5.

Arbeidsstasjonen har to =E5pninger der den brede enden av ledningen
til kortleseren passer inn. Jeg har pr=F8vd begge, og begge gir en
bl=E5 gnist eller blunk i kortleseren. Men det kommer ikke opp noen
ny device, heller ikke noe nytt i /dev .

De to =E5pningene er ved siden av hverandre p=E5 arbeidsstasjonen.
Den ene er merket med et symbol som best=E5r av en sirkel nederst,
og en mindre sirkel, en trekant og en firkant =F8verst. De tre
=F8verste symbolene har hver sin strek/ledning som l=F8per sammen
og g=E5r inn i den nederste sirkelen.
Den andre =E5pningen er ikke merket.

Er det noen flere ledninger (eller noe annet) enn den ene
ledningen som fulgte med kortleseren som skal kobles til?

Thomas