[Olug-list] Kopiering fra kamera til Linux med kortleser

Thomas Gramstad Thomas Gramstad <thomas at ifi.uio.no>
Tue, 22 Jul 2008 00:21:29 +0200 (CEST)

On Mon, 21 Jul 2008, Joachim M=E6land wrote:

> Thomas Gramstad wrote:
>=20
>=20
> La oss v=E6re litt n=F8yaktige n=E5...!:  ;-)
>=20
> Vi snakker om en USB-kortleser? Det er SVJV ikke mulig =E5 ta feil av
> USB-kontakter og andre kontakter.

Som nevnt i f=F8rste melding: "kortleser av merket USB 2.0 35 in 1".

> Som root, f=F8r du gj=F8r noe som helst...:

Jeg har ikke root p=E5 maskinen der bildene skal legges ut.

> # tail -f /var/log/messages
>=20
> Koble til kortleseren _og_ sett inn minnekortet...

Hmmm... Hva hvis jeg fortsatt ikke f=E5r noen reaksjon etter =E5 ha
satt inn minnekortet i kortleseren. Hvordan f=E5r jeg da minnekortet
ut av kortleseren igjen, hvis dette m=E5 gj=F8res via kommandoer p=E5
datamaskinen? Kan minnekortet l=F8snes p=E5 noen annen m=E5te? Vil
gjerne ha avklart dette f=F8r jeg setter inn minnekortet...

Thomas