[Olug-list] Kopiering fra kamera til Linux med kortleser

Ener Borg enerb at student.matnat.uio.no
Tue, 22 Jul 2008 10:27:20 +0200

Thomas Gramstad wrote:

> Jeg har ikke root på maskinen der bildene skal legges ut.

Minnekort i kortleser oppfører seg på UIO ifi akkurat som en usb pen.
Hvis du har kde sitt vindus oppsett går det å plugge minnekortet og
kortleseren rett inn og kortet åpnes automatisk. I de andre oppsettene
jeg har prøvd må du mounte /mount/media/(ett eller annet med usb)/
Det finner du ut av ved  sjekke hva som ligger i media. Når du skal
fjerne kortet tar du umount/media/.....

Hvis du ikke bruker kde sitt opp sett kan du endre til det slik:
http://termvakt.uio.no/Vindusoppsett_i_Linux

> Hmmm... Hva hvis jeg fortsatt ikke får noen reaksjon etter å ha
> satt inn minnekortet i kortleseren.

Da har du mest sannsynlig og muligens en feil på minnekortet. Det
skjedde for meg engang og da virket kortet bare i Windows for meg. Men
noen bildene ble ødelagt. Da kjøpte jeg nytt.

Ener