[Olug-list] Kopiering fra kamera + Firefox 3.0

Nils Fredrik Gjerull nilsfr at student.matnat.uio.no
Thu, 24 Jul 2008 12:32:16 +0200

Ener Borg skrev:

> Venter spent på resultatet siden jeg har en usb pen som oppfører seg
> akkurat likt. Men den får jeg koblet opp i windows og i Ubuntu dapper.
> Kanskje det er formateringen?

Hvis enheten støttes av en kjerne modul (driver) så skal enheten dukke
opp i /dev katalogen, prøv kommandoen 'dmesg |tail -n 30' etter at du
har stappet inn USB leseren og minnekortet. Hva lags filsystem
(formatering) som ligger på minnekortet kan nok hindre en mount hvis
filsystemet ikke støttes av systemet.
> Men til noe annet. Ubuntu Dapper 6.0.6
> Jeg innstallerte manuelt firefox 2.0.X for en tid tilbake siden jeg var
> lei av å vente. Etter en tid fikk jeg beskjed om at en ny versjon var
> kommet og gledet meg til det jeg trodde var 3.0. Men det jeg fikk var en
> versjon av 1.5.X. Hvorfor ligge ubuntu så langt etter? Jeg innstallerte
> da manuelt 3.0 men den kunne jeg ikke bruke uten å oppdatere GTK+ +
> diverse andre ting, noe som ble en lang operasjon jeg ga opp. Så nå
> sitter jeg med backup av 1.5.X

Det er ikke Ubuntu som ligger langt etter, men du som bruker en gammel
versjon av Ubuntu. Du må oppgradere til Ubuntu 8.04 (Hardy) så få du
Firefox 3.0. Sjekk http://www.ubuntu.com/getubuntu/upgrading

Nils Fredrik