[Olug-list] Re: [Olug-list] Installasjon på eldre marski n

Morten Sickel morten at sickel.net
Thu, 19 Jun 2008 10:11:34 +0200 (CEST)

.

Generelt så er det ikke så god ide å installere en gammel versjon for å
kunne bruke en gammel maskin, husk at det vil være svært vanskelig å
oppdatere softwaren og at noe av det vil ha sikkerhetshull (regner med at
maskinen skal brukes mot nett) prøv heller å finne en oppdatert distro
spesialsiert for gamle maskiner, jeg ville testet xubuntu, eventuelt
installert debian med en "lett" windowsmanager og et gjennomtenkt utvalg
av programvare. Jeg har et system hjemme med en 6 - 700 MHz P3 (tror 3) og
icewm, den kjører firefox og noe lydopptaks/avspillingsprogrammer så det
suser. Noen kjapp maskin for moderne programvare blir den jo aldri, men
(spesielt om du kan klare å få inn noe mere minne) det bør kunne bli en ok
maskin for surfing og om du finner riktig pakke, lett kontorarbeide.

M.