[Olug-list] Problemer med dataoverføring igjennom USB.

Steinar Johansen steinar.johansen17 at getmail.no
Mon, 23 Jun 2008 09:39:54 +0200

Jeg har i lang tid hatt problemer med overføring av data igjennom USB.
Av og til blir overføringen ufullstendig til minnepenn.
Når jeg overfører fra minnekortet som tilhører mitt kamera hender det
ofte at prosessen blir brutt. Da må jeg opprette kontakten på nytt ved å
åpne et nytt vindu.

Jeg kjører Suse 10,2 og har følgende hovedkort:

Asus  A8N-SLI  SE,  nForce4 SLI,Socket-939,  ATX,  S-ATA,  GbLAN,  DDR, PCI-Ex16

Jeg har hørt at Socket på hovedkortet kan skape problemer av denne
typen, men at problemet kan la seg løse hvis man har softvare med
drivere som er utviklet for det.

Jeg lurer derfor på om dette problemet er  løst i  nyere Linux distroer,
eller om jeg evnt. kan gjøre noe med det systemet jeg har?
Hva med det nyeste fra Suse, 11,0?