[Olug-list] Ekstern harddisk

Per Inge Oestmoen pioe at coldsiberia.org
Sun, 06 Dec 2009 21:20:15 +0100

Steinar Johansen wrote:

> Hei. jeg pr=F8ver =E5 ta i bruk en ekstern harddisk av typen "Weste=
rn
> digital". Jeg f=E5r  hverken overf=F8rt noen ting, eller opprettet =
nye
> mapper i denne enheten. Jeg formaterte den og valgte "FAT"
>
> N=E5 kommer den opp som "Win95 FAT32 LBA". Jeg har ogs=E5 re starte=
t disken
> og plugget inn i USB porten p=E5 nytt, men det hjalp ikke. Er det n=
oe mer
> jeg b=F8r gj=F8re?

Er det sikkert at disken er formattert? Hvordan formatterte du, kan d=
u=20
fortelle i detalj hva som skjedde? Det er nemlig mulig at=20
formatteringsrutinen har startet og gitt disken en merkelapp uten at =
den=20
er formattert.

Poenget er at den burde dukket opp dersom den var formattert.

Per Inge =D8stmoen