[Olug-list] Ekstern harddisk

Hćkon Wium Lie howcome at opera.com
Mon, 7 Dec 2009 14:03:15 +0100

Also sprach Steinar Johansen:

 > Det er altsÄ ikke sÄ sikkert Ä backe opp pÄ eksterne disker like
 > vell? Jeg som trodde dette var den sikreste mÄten Ä backe opp pÄ. Jeg
 > har nemlig hatt tilsvarende problemer av og til ved overfĂžring til
 > minnepenn. Heldigvis har jeg backupp pÄ pÄ CD og DVD av alle mine
 > viktige data. Kan virke som dette fortsatt er den beste mÄten Ä backe
 > opp pÄ?

For meg er det ikke det. Jeg fÄr for mange lese- og skrivefeil pÄ
optiske media.

Problemet du har med disken ar antagelig et spÞrsmÄl om konfigurasjon,
jeg tror ikke disken din er skadet.

Selv bruker jeg eksterne USB hard-disker. Disse oppgraderes omkring
hvert 3. Är og filsystemet kopieres da over pÄ nye disker. Minst to
kopier hvorav en som legges utenfor huset. Jeg har epost fra 1988 og
framover.

-h&kon
              HĂ„kon Wium Lie                          CTO Â°ĂŸeÂźÂȘ
howcome@opera.com                  http://people.opera.com/howcome