[Olug-list] Ekstern harddisk

Sigg3.net sigg3net at gmail.com
Mon, 7 Dec 2009 14:06:37 +0100

2009/12/7 Vidar Holen <vidar@vidarholen.net>:
> At USB-disker har litt h=F8yere feilrate kan jeg v=E6re med p=E5, men det=
te
> h=F8res ikke normalt ut. Sikker p=E5 at disken/minnepinnen blir umounted
> skikkelig f=F8r den dras ut?
>
> I Windows mountes eksterne disker i sync mode, og det gj=F8r dermed som
> regel fint lite om man drar dem ut etter at backupprogrammet sier at
> filene er kopiert.
>
> I Linux er default async, s=E5 det at backupprogrammet sier seg ferdig be=
tyr
> ikke at dataene faktisk n=E5 finnes p=E5 disken.

> [...]

Heisann!

Bruker "Safely Remove Hardware" i Windows og sync (eventuelt pluss
avmontering p=E5 skrivebord) i Linux f=F8r jeg kobler av disk. Men det er
sant at de store (1TB) diskene virker MYE bedre enn de sm=E5
MyBook-modellene. F=E5r veldig mye treff/kommentarer og mail ang=E5ende
siste.

Sigge

--=20
~   =A4 ~   =A4 ~   =A4 ~   =A4 ~   =A4 ~   =A4 ~   =A4 ~   =A4 ~   =A4 ~  =
 =A4 ~   =A4 ~
Tired of Work? Try some Tales from the Road!
http://mcgtruckin.blogspot.com