[Olug-list] USB headset for Linux?

Thomas Gramstad thomas at ifi.uio.no
Tue Nov 15 02:17:37 CET 2011

On Thu, 20 Oct 2011, Kai Stian Olstad wrote:

> Netshop har ikke hentebu i Oslo lengre, nedlagt 31/5-11.
> https://www.netshop.no/Info/Minkonto/Kundesenter/Levering/Viktig-info-om-hentebua-i-Oslo.aspx

Jeg var hos Digital impuls, som skulle ha noen på lager, men
det viste seg å være feil. Problemet er at begge de to foreslåtte
Linux-headsettene er utgåtte modeller og dermed umulig å få tak i.

De foreslo en annen modell som jeg kjøpte:
Logitech USB Headset H530.
Den virker imidlertid ikke på Linux (med mindre det går an å
gjøre et eller annet "lurt"). Dermed er jeg tilbake på start.

Dersom noen vil selge brukt en av de utgåtte modellene som
funker på Linux (eller evt. bytte mot flunkende ny H530 som
også har en noe høyere nypris enn de utgåtte) er det bare å
si fra. Ellers vil jeg nok reklamere H530 innen 30-dagersfristen.

Thomas