[Olug-list] USB headset for Linux?

Man Eating Duck maneatingduck at gmail.com
Tue Nov 15 13:35:22 CET 2011

> De foreslo en annen modell som jeg kjøpte:
> Logitech USB Headset H530.
> Den virker imidlertid ikke på Linux (med mindre det går an å
> gjøre et eller annet "lurt"). Dermed er jeg tilbake på start.

Google veit ikke så mye om H530 og Linux, bortsett fra at jeg fant et
par reviews som sier at det "bare virker" med Ubuntu. Jeg veit ikke
hvilken distro du bruker, men slike ting ligger vel gjerne i kernel?
Det er evigheter siden jeg har trengt å dykke ned i lydsystemet siden
jeg ikke har hatt problemer på årevis, men kanskje andre kan hjelpe
deg med feilsøking. Om du bruker ubuntu (eller til nød Mint) er det
mange kunnskapsrike folk på #ubuntu-no på irc (irc.freenode.net).

> Jeg var hos Digital impuls, som skulle ha noen på lager, men
> det viste seg å være feil. Problemet er at begge de to foreslåtte
> Linux-headsettene er utgåtte modeller og dermed umulig å få tak i.

Dumt. Det ser ut til at flere nettbutikker har det på lager (men styr
for all del unna Pixmania), selv om jeg nok ville prøvd litt mer på å
få i gang H530 som du allerede har :)

http://prisguide.hardware.no/produkt/logitech-clearchat-comfort-79722

>Ellers vil jeg nok reklamere H530 innen 30-dagersfristen.

Tipper Digital Impuls ikke er vanskelige på dette, spesielt dersom du
spesifiserte ved kjøp at du trengte det til Linux-bruk.

Lykke til :)

--
Anders Skogheim Liane
GPG Public Key http://krig.nl/konsert/anders/gpg