[Olug-list] USB headset for Linux?

Sigg3.net sigg3net at gmail.com
Tue Nov 15 20:50:43 CET 2011

Driverne håndteres av kjernen, men hvordan lyd kommuniseres i systemet
avhenger av om man bruker gammeldags ALSA eller våre dagers
pulseaudio. Sistnevnte kan gjøre ganske mye av seg, for eksempel
spille én output i høyttalere og en annen i hodetlf. Min erfaring er
at Logitech utstyr gjerne støttes i neste kernel, såfremt det er
rimelig mainstream.

Men akkurat disse høyttalerne ser det ut til at har endel feil uansett
OS: http://tinyurl.com/79lbau8

Sigge

2011/11/15 Man Eating Duck <maneatingduck at gmail.com>:

> Google veit ikke så mye om H530 og Linux, bortsett fra at jeg fant et
> par reviews som sier at det "bare virker" med Ubuntu. Jeg veit ikke
> hvilken distro du bruker, men slike ting ligger vel gjerne i kernel?
> Det er evigheter siden jeg har trengt å dykke ned i lydsystemet siden
> jeg ikke har hatt problemer på årevis, men kanskje andre kan hjelpe
> deg med feilsøking. Om du bruker ubuntu (eller til nød Mint) er det
> mange kunnskapsrike folk på #ubuntu-no på irc (irc.freenode.net).

> Dumt. Det ser ut til at flere nettbutikker har det på lager (men styr
> [...]

Tired of Work? Try some Tales from the Road!
http://mcgtruckin.blogspot.com