[Olug-list] Acroread og utskrift av PDF

Sigg3.net sigg3net at gmail.com
Fri Dec 6 19:04:30 CET 2013

Siste utgave i prosjektet "acroread" er fra 2010, iflg. den offisielle(?)
bloggen på http://blogs.adobe.com/acroread/
Men det er 9.3.3 og eldre enn den du har der.

Ser ut til at man kan bruke Adobe Reader for Unix her
http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=10&platform=Unix
Du kan evt. sjekke ut andre type pakker, sånn som den er man lager PDF med
(scribus), men det er litt overkill. Adobe reader er forøvrig også overkill
for en PDF leser.

Personlig bruker jeg evince eller den innebygde i Firefox og Chrome. Hvis
det er utskriften og ikke visningen av landskapsorienterte "ark" som feiler
kan det være en bug i "samtalen" mellom pdf-leseren og printeren som bør
rapporteres til rette prosjekt..? Og det kan være driveren til skriveren du
bruker som har en bug..

(Disclaimer: Jeg hater skrivere.)

mvh,
Sigge

2013/12/5 Thomas Gramstad <thomas at ifi.uio.no>

> Feilmeldingen lyder:
>
> "Acroread has been removed from store. Use /usr/bin/acroread instead. If
> it is not installed, contact your local IT administrator."
>
>  Adobe Reader finnes fortsatt for Linux i versjon 9.5.5., som ligger «noe»

> Evince klarer ikke landskapsorienterte utskrifter.
> Tester okular og de andre.
>
> Thomas

Tired of Work? Try some Tales from the Road!
http://mcgtruckin.blogspot.com