[Olug-list] Tips om god ruter?

Erlend Simonsen mr at fudgie.org
Fri Dec 20 23:47:44 CET 2013

De fleste 'skrot' routere vil funnke, men du vil neppe faa videre mye fart, spesielt ikke om du har mange andre nett i nærheten. Hvis du kan bruke litt mere penger enn Clas, vil f.eks

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Nettverksprodukter/Tr%C3%A5dl%C3%B8s-Router/ASUS/ASUS-RT-N66U-Dark-Knight-11n-N900-Router-Dual-Band-Wireless-N900-Gigabit-Router-117300-p0000052304.aspx

denne fungere bra. Om du har veldig god råd, er denne noe av det beste du får:

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Nettverksprodukter/Tr%C3%A5dl%C3%B8s-Router/ASUS/ASUS-RT-AC68U-11AC-AC1900-Router-Dual-Band-Wireless-AC1900-124630-p0000073067.aspx

De aller fleste hjemme-routere er sikre nok til hjemmebruk, så lenge du bruker WPA2 som passord protokoll, men de aller billigste er ikke videre enkle å konfigurere og kan godt ha problemer med mange tilkoblinger eller mye trafikk.

-- Erlend